Jdi na obsah Jdi na menu

Vánoční recenze: Doctor P.P. - Lochneska (2007)

19. 12. 2008

Obrazek

Zatím poslední deska Doctora P.P. se nese už v mnohem tvrdším a rychlejším rytmu, než ty předchozí. Opět se jedná o oddechové album, plné rytmické muziky a skvělých textů, které mají na svědomí Lou Fanánek Hagen, Franta Sahula, Petr Hošek a Josef Vojtek.
Lochneska začíná skvělou úvodní písní Zpráva zoufalá. Hned u ní se projeví tvrdší muzika. Doctor P.P. zde, jako na všech albech, používá, jak normální nástroje, tak i klávesy, saxofon a podobně. Jinak píseň je o nečekaném těhotenství škodolibé ženušky. Následuje klidnější Pirátská, která tempo trošku zmírní. Po ní se rozjede rokenrolová Já mám vztek, kde Doctor zpívá, že už je mírně starší, než by si přál, ale také o stupidní scéně naší stupidní popmusic a stupidním showbyznysu. Píseň také patří mezi ty pomalejší. Tempo se zrychlí následujícím Hasičským bálem, který se náramně podobá hasičskému bálu z filmu Hoří, má panenko. A to nejen díky úryvku z onoho filmu. Následně se tempo opět zpomalý písní Flámy jsou zdravý. Je to taková oddychovka. Poté nastává pro mě velice známá píseň Franty Sahuly, kterou přenechal právě Doctorovi. Zas bude dobře je mírně smutná, ale krásná písnička, která se odehrává o Vánocích. Tempo se zrychlí při kytarovém intru písně Mám rád kofein. Je vlastně o lásce ke kafé. Jemně punkově zní následující Vohřejvák o přesluhujícím vohřejváku a chlastající důchodkyni. Kotě kamenný je opět pomalejší píseň. Titulní Lochneska, která je o antipatiím ke sportu, jako by mi mluvila z duše. Má skvělou melodii, text a tvrdý rockový zvuk. To z ní také dělá jednu z nejlepších skladeb na albu. Předposlední skladbou je Nejsem starej troll, opět rokenrolového charakteru. Poslední písní je coververze Whisky to je moje gusto z Limonádového Joe, kde se ke zpěvu přidá i Fanánek a Pepa Vojtek.
Nejnovější deska Doctora P.P. se zkrátka hodně povedla a myslím, že se mi líbí nejvíc ze všech jejich desek. Tvrdší muzika, okořeněná o Doctorovo používané nástroje a skvělé texty. To vše dává dohromady skvělé album.

Hodnocení: 90%

Autor: Matěj Duchek